Offline

Cum s-a schimbat Aeroportul Internațional Chișinău timp de un an

25/09/2016

Anul trecut, tot în luna septembrie, am fost „în inspecție” pe Aeroportul Internațional Chișinău și am scris pe blog despre ce se făcea atunci, dar și ce era în planul companiei Avia Invest. Ca și data trecută, ghid ne-a fost directorul Companiei, Petru Jardan, care are răspunsuri și cifre la toate întrebările. Acum după un an, am revenit acolo ca să vedem ce s-a schimbat, dacă s-a schimbat ceva. Adevărul e că s-au schimbat multe, și am sesizat schimbările chiar venind la aeroport în calitate de călător și nu neapărat de blogger.

Parcarea, știți bine că e funcțională și comodă, și cred că ați și folosit-o. Apoi, chiar de la intrare, e destul de vizibil faptul că numărul ghișeelor pentru check-in a fost mărit, de la 12 la 18. De altfel, deja am reușit să fac un check-in la unul din noile ghișee.

Verificarea bagajelor de mână, de asemenea, se face prin mai multe intrări și e mai rapidă.

Acum sunt și două cafenele spațioase și drăguțe unde poți savura o cafea sau servi ceva gustos înainte de zbor sau fiind în așteparea cuiva. Sunt și WC-uri cu design modern și unde nu prea se mai sunt cozi, cum era anterior (la femei, mă refer) 🙂

Sala de așteptare e tare frumușică. Dacă anul trecut vedeam doar designul pe hârtie, anul acesta (deja am așteptat zboruri de câteva ori acolo) arată exact cum era în proiect – în culoare verde crud, cu mai multe locuri și cu multă verdeață naturală. Si chiar dacă am zburat de mai multe ori anul acesta, credeam că peretele de plante e artificial 🙂 Acum am aflat, că e natural. E superb și admirabil, pentru că e foarte greu de întreținut.

Ştiaţi că?! Peretele verde din sala de aşteptare este din plante naturale. ☺ #airport

A photo posted by Travelgirl (@cristina_gurez) on

La revenire. A fost mărit și numărul ghișeelor de verificare a pașapoartelor la intrare în țară. De asemenea, tot spațiul a fost renovat. Sunt create condiții și pentru persoanele cu dizabilități. Totodată, au apărut și camere pentru persoanele cărora nu li se permite să intre în țară sau cer azil, și așteaptă decizii ulterioare.

Bagajele. Zona de primire a bagajelor a fost extinsă și renovată în totalitate. Zilele trecute a fost instalat un nou sistem modern de procesare a bagajelor. La momentul actual, la sosiri funcţionează trei carusele pentru eliberarea bagajelor.  Totodată, a fost mărită esenţial suprafaţa coridorului de tranzit.

Am vizitat și stația de generatoare electrice, care în acele zile trecea la un nou sistem. Dacă până acum totul era manual, acum e computerizat. Și toate generatoarele electrice sovietice au fost înlocuite cu dintre cele mai noi.

Complexul Aeroportului  a fost dotat cu un sistem de detectare a incendiilor nou şi ultramodern.

Și am avut parte de un apus senzațional pe pista de decolare, care se află în construcție și care urmează să fie inaugurată pe 13 octombrie curent. Admirând soarele mare și roșu și avioanele care aterizau, dar și muncitorii de acolo, am aflat că pista e recontruită în totalitate, va fi majorat indicele capacităţii portante pe întreaga ei lungime de 3590 m, până la o valoare mai mare de 70, în locul indicelui de 51. Pista este deja extinsă în lăţime de la 45m până la 60 m. Astfel, AIC va putea primi şi deservi toate tipurile de aeronave, fără restricţii şi va asigura un trafic de 21 nave/oră, ceea ce nu era posibil.

Peste o luna aeroportul va avea pistă nouă. Din pista veche nu a ramas mai nimic. #airport #travelblogger

A photo posted by Travelgirl (@cristina_gurez) on

Tare sunt curioasă cum va arăta Aeroportul peste un an, dar până atunci sper să mai am măcar vreo 5 zboruri 😀

Foto, inclusiv și de pe airport.md

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *