Traveling the World

Maldive – partea frumoasă. Ce trebuie să știi când alegi o insulă-resort

01/03/2019

Cred că, ați citit deja cele 33 de curiozități din Maldive, iar dacă nu ați făcut-o – vă îndemn să cunoașteți mai mult despre această destinație fierbinte.

După cum am scris și în acel articol, atunci când mergi în Maldive, ai două opțiuni – să mergi pe o insulă cu localnici, adică un sat, sau să mergi pe o insulă-resort. Principalele diferențe sunt confortul, curățenia și costurile. Va fi mai ieftin pe o insulă cu localnici, dar dacă sunteți omul care preferă curățenia și confortul să știți, că veți fi dezamăgiți de așa vacanță, mai ales când zici, te gândești și știi că e MALDIVE :))) Mai bine nu 😀

Eu am stat pe o insulă-resort, dar tare mi-am dorit să văd și viața reală a maldivienilor, așa că în următoarea postare voi scrie despre insula/satul Huraa și, deci, despre partea nu prea frumoasă din Maldive.

În general, vacanța în Maldive înseamnă liniște, plajă, somn, relaxare totală, bronz de culoarea ciocolatei, mâncare asiatică și europeană, fructe exotice și, evident, scăldat mult în apele albastre ale caldului Ocean Indian.

Am ajuns în Maldive cu două zboruri, cu Turkish Airlines. Am zburat 1 oră și 10 minute din Chișinău la Istanbul, iar apoi – 7 ore 30 de la Istanbul spre Male – capitala Insulelor Maldive. Returul a fost de 8 ore 30 minute. Atunci când aterizezi, inițial ai impresia că vei ateriza în ocean, or aterizezi tot pe o insulă care nu e atât de mare și e încojurată de apă, evident. Am aterizat la Velana International Airport – foarte cald (mai ales când vii din iarnă) și cam murdar… Dacă nu e neapărat să mergeți la WC, mai bine nu trebuie 🙂 Transferul către insule, de la aeroport, se face cu barca cu motor sau cu un avion mic, doar că avionul aterizează doar pe unele insule mai mari și, plus că, nu știu cum e zborul, având în vedere curenții de aer, iar avionul micuț 🙂 dar și cu barca e destul de „distractiv” pe alocuri, valuri mari, multe bărci și uneori e chiar foarte cu adrenalină, mai ales noaptea – înapoi am venit noaptea către aeroport 🙂 E ca și safari în deșert, doar că pe apă 😀

Ceea ce trebuie să știi, când mergi pe o insulă-resort este:

Maldivienii sunt foarte calzi și primitori, se salută și zâmbesc de fiecare dată când le ieși în cale. Așa că, imediat, ești așteptat și întâmpinat cu băuturi răcoritoare.

Poți fi cazat în căsuțe de lemn pe plajă, căsuțe de lemn „în grădină”, „apartamente” – adică odăi spațioase într-o clădire mai mare, adică un fel de hotel, în dependență de buget/alegerea făcută. Desigur că, există și celebrele și superbele vile pe apă, însă pentru ca să stai în ele tre să ai un buzunar cam adânc 😀  e de câteva ori mai scump decât locuitul într-o vilă pe uscat. Plus că e și cam gălăgie, or oceanul e destul de energic 🙂

Pe insulă se face curat în fiecare zi. Insula este măturată zilnic, peste tot. Chiar și plaja, pe la ora 16.00, după flux, este măturată, fiind strânse toate pietrele și bucățile de coral.

În camere/căsuțe se face curățenie de 2 ori pe zi – o dată în prima parte a zilei și o dată seara.

În general, acolo e liniște…până la plictiseală :D. Muzica nu cântă pe plajă și nicăieri, așa cum e în alte destinații.  Doar seara e muzică live, pentru relaxare. Pentru copii tot nu e prea multă distracție, dar sunt terenuri de joacă.

Nimeni nu te deranjează pe plajă. Deși sunt servicii de masaj, SPA sau fotograf, nimeni nu se va apropia ca să îți propună, pentru că ei nu vor să deranjeze. Angajații de acolo spun că, cel care va avea nevoie – se va adresa, dar nu e ok ca ei să meargă „peste turiști” 🙂

Pentru cei activi, pe lângă plimbările pe insulă, puteți practica sport. De obicei, sunt săli de sport, terenuri de tenis de masă, tenis de câmp, volei etc.

De pe insula unde ești cazat poți merge pe alte insule, în excursii, dacă ești dornic de aventură, de noutăți și dacă te plictisești 🙂  Totul e organizat, doar achiți.

Pe insulă nu poți achita nimic cu cash. Toate cheltuielile adiționale sunt introduse pe numărul camerei și se achită la final, indiferent de ce cheltuieli e vorba.

Mâncarea. Nu e risipă precum în Bulgaria sau Turcia, spre exemplu. Aici totul e mult mai echilibrat. Sunt câteva feluri de aperitive și supe, însă pastele, salatele, carnea, adică felurile principale sunt pregătite imediat la solicitarea ta. Și totul e foarte gustos, ușor. Cu legume, fructe de mare, pește… Oh, la capitolul mâncare, Maldive sigur m-a cucerit 🙂 Pe lângă mesele principale, sunt și gustări, dar deja depinde ce pachet ați ales, că opțiuni sunt mai multe, evident.

După cum am scris și cu alte ocazii, Maldive mi-a plăcut. Plajele și apa sunt superbe. Relaxarea e maximă. Mâncarea e bună. Zborul, da, e lung, dar este și mai lung 😀 M-am odihnit din plin, m-am bronzat (aproape ciocolată), m-am scăldat mult, am dormit multișor (că tot nu prea ai ce face :D), am citit un pic, am mâncat și pur și simplu m-am bucurat de vacaaaanțăăă! Destinația, neapărat, merită bifată și descoperită. Cu siguranță, e unul dintre locurile pe care trebuie de văzut măcar o dată-n viață și sunt foarte norocoasă că deja am fost acolo. Nu am numărat exact, dar îmi pare că Maldive e a 18-a țară pe care am vizitat-o 🙂 Aștept cu nerăbdare a 19-a, idee nu am care va fi 😀

Nu uitați să mă urmăriți pe Instagram, acolo postez mai multe, și foarte curând vor fi postări din noi destinații 🙂 Și dacă aveți întrebări, solicitări, comentarii – scrieți-mi aici, pe Facebook, Instagram sau unde vă e comod. Următorul e despre „partea urâtă” din Maldive…

Călătorii frumoase să aveți!