Offline

Diferența dintre blogger, instagrammer și influencer

26/07/2018

În ultima perioadă am observat mai multe discuții aprinse pe rețelele de socializare, dar și greșeli sau mai bine zis „confundarea termenilor” prin presă. Oarecum e de înțeles, pentru că sunt cuvinte relativ noi, însă, cred că se poate și altfel, or aceste cuvinte le auzim deja zilnic. E vorba despre blogger, vlogger, instagrammer și influencer.

Nu sunt mare expertă în terminologie și teorie :), dar urmăresc trendurile și haideți să punctăm pe scurt semnificația fiecărui cuvânt dintre acestea, care, de altfel, nu au echivalente în limba română, poate că de asta e și mai complicat… Am tot constatat că se încurcă „blogger-ul” cu „instagrammer-ul” și mulți instagrammeri se autointitulează sau sunt numiți de către alții – „bloggeri”, deși nu au și nu au avut un blog. Am văzu și articole în presă, topuri, sondaje, unde, de asemenea, se confundă aceste cuvinte.

Și da, un blogger poate fi și intagrammer, iar un instagrammer poate fi și blogger, dar, nu, un instagrammer nu e blogger, dacă nu…)

Deci așa:

Blogger – persoana care deține și întreține un blog, deci blogger e de la blog. Instagramerii nu sunt bloggeri, adică ei pot fi dacă au și Instagram, și blog, însă nu e ok să îi numim bloggeri pe cei care au doar Instagram sau Facebook, Twitter, etc.. Bloggerii sunt cei care scriu – scriu și publică texte, imagini și poate chiar și video – pe blog!

Vlogger (video blogger) – persoana care deține un videoblog. Cel mai probabil are un canal de Youtube sau o pagină unde publică permanent conținut video.

Instagrammer – persoana care are un cont de Instagram. Cel mai mult, totuși, acest termen se atribuie celor care au influență acolo, au un cont business, sunt urmăriți de mii de persoane și care au făcut un „job” din asta, și respectiv el primește titlul/funcția de „Instagrammer”, ceilalți mai degrabă sunt „utilizatori ai Instagramului” :). După cum am mai spus, Instagrammer-ul nu e blogger, dacă nu are blog 🙂 Să fie clar! Nici chiar dacă are 20, 30 sau 50 de mii de urmăritori. E mult mai greu să ai și blog și Instagram și să le faci bine pe ambele, dar e foarte bine să le reușești (cum? nu știu cum, știu alții :D). Ce ține de Moldova, cred că, în prezent, cele mai multe colaborări, evenimente, se întâmplă pe Instagram și cu Instagrammeri. Acesta e noul trend. 

Influencer –  persoana care, indiferent că e blogger, instagrammer, facebooker…, are influență, are o comunitate creată în jurul blogului său sau a contului de Instagram, Facebook… și respectiv poate influența, oferi un exemplu, o recomandare pentru cei din comunitatea sa. Influenceri sunt cei care au o comunitate creată într-un anumit domeniu – frumusețe, călătorii, lifestyle, politică. Oricare. De obicei, influencerii sunt și cei care promovează anumite produse/servicii, sunt plătiți pentru asta, sunt credibili și pot și genera vânzări, crește imaginea unei companii și ajuta pe cei care nu cunosc despre anumite produse. Există microinfluenceri, macroinfluenceri… acesta e alt subiect.

Se zice dacă ți-a reușit printr-o postare să influențezi măcar un om deja ești „influencer” 🙂

Acum, cred că, eu mai mult mă identific cu „blogger”, mai ales scriind acest articol aici :D, și mai puțin cu altele, deși am cont și pagină pe Facebook, cont pe Instagram, dar și alte conturi, unde nu sunt (prea) activă.  

Sper să fie utilă această postare. Dacă aveți comentarii, sugestii, completări – nu ezitați să le lăsați mai jos sau într-un mesaj direct 🙂

 

foto: makeityours.co.uk 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *