Offline

Siguranța pasagerilor de avion

09/09/2015

Vinerea trecută am participat la primul offline organizat de Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC), unde am ascultat viziunile și am discutat cu conducerea instituției – Mircea Maleca, noul director, și Radu Bezniuc, vicedirector. Adevărat că despre AAC prea multe nu se cunosc, iar fiindcă misiunea principală a instituției este să asigure securitatea pasagerilor de avion – subiect ce mă interesează, am decis să cunosc mai multe despre realizările, obiectivele și planurile lor.

Din start, cred că trebuie să precizăm că, Autoritatea Aeronautică Civilă, Air Moldova, Aeroportul, Aeroport Catering, Moldasta, Aeroport Handling activează separat și au misiuni diferite. Menționez asta pentru că știu că se produc confuzii, din cauza comunicare instituționale slabe, nu doar a AAC.

Maleca a spus că siguranța pasagerului e prioritară. De acord 🙂 Ei sunt cei care au grijă de zborurile sigure și totuși, nu am auzit și nu am înțeles ce face instituția pentru a interveni în cazul întârzierilor și anulărilor zborurilor, (că tot e vorba de confort și siguranță), care se tot repetă în ultima vreme.  Ce ține de numărul mare de plângeri existent, ei afirmă că „20 din 200 de pasageri – nu e un număr totuși foarte mare”. Astfel,  pentru ce mai e statistică dacă nu se întreprinde nici o acțiune pentru a micșora numărul lor sau pentru a ajunge chiar la faptul că nu sunt plângeri și totul e perfect?! 

Referitor la cazul Air Moldova, discuțiile au fost destul de aprinse, și după ce s-au adus diverse argumente  și au fost declarații de gen că, poate una dintre cele mai mari probleme, e că presa atrage atenția anume la acest caz, dar sunt și alte companii cu asemenea probleme și despre acestea nu se scrie, a urmat o declarație de genul – „aceasta nu ține de competența noastră”. Totuși, fiind OFFLINE, ca fost director al Air Moldova, cred că Maleca ar fi putut să ne spună multe lucruri interesante… Poate că e de o lună numit în funcție la AAC și încă nu cunoaște bine situația, dar… Despre funcție el a spus că nu a fost o numire politică, ci o dorință personală, a dorit să își încerce puterile în acest domeniu. Deci să vedem 🙂 Cred că, în calitate de director, mai este de muncit și la capitolul discurs și la viitorul offline va fi mai convingător.

Partea pozitivă a offline-ului e că AAC a întreprins o primă acțiune, de mult necesară, pentru mass-media, bloggeri și pentru pasageri, în general, ca aceștia să cunoască cine se ocupă de securitatea lor și că e vorba de AAC. De asemenea, Autoritatea planifică mai multe acțiuni și campanii de informare, din fonduri europene, prin care, pasagerii să își cunoască și să își ceară drepturile. Totodată, vor desfășura acțiuni pentru a-și crea o imagine și a deveni vizibili. Acest fapt e binevenit pentru că, trebuie să cunoaștem cine are grijă de noi din momentul când urcăm în avion și până ajungem la destinație! 

Deci iată cine se ocupă de securitatea și confortul nostru în zbor – Autoritatea Aeronautică Civilă. Zbor de câteva ori pe an așa că vreau să știu că sunt în siguranță mereu și vreau să văd mai multă implicare și acțiuni de la AAC în relația cu beneficiarii. Deocamdată, am răbdare și sper ca la viitorul offline să discutăm realizări concrete și rezultate vizibile. Că poate chiar dacă și au rezultate, despre ele nu se cunoaște 🙂

Referitor, la drepturi, reclamații și regulamente, e o altă poveste, și cred că trebuie să vorbim într-o altă postare…

Zboruri sigure și line să aveți! 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *