Scriam imediat după vizita de pe Aeroportul Internațional Chișinău, că Avia Invest a demarat o serie de schimbări. Mai mult decât atât, v-am arătat și fotografii cu șantierul de acolo. Atunci am menționat că, pentru toate construcțiile: extindere, piste de decolare, parcare, etc. sunt folosite doar materiale de construcție de calitate aduse de peste hotare pentru că, cele de aici nu corespund standardelor. Atunci la offline, directorul Petru Jardan, ne-a spus că pe Aeroport va fi instalată o uzină gigant care va produce beton.
Nu a trecut mult și aflu azi vestea că uzina de producere a betonului – cea mai mare din țara noastră a fost adusă și instalată de către „Strabag Grup” – companie germană ce participă la lucrările de reconstrucție a AIC.
Uzina va produce beton pentru stratul de finisare a pistei de decolare/aterizare, a căilor de rulaj și a peronului. După finisarea lucrărilor de reconstrucție, pista de decolare/aterizare va fi lărgită de la 45 m până la 60 m. Și va avea capacitatea portantă pistei, căilor de rulare și locurilor de staționare a navelor. Astfel, Aeroportul Internațional Chișinău va putea primi şi deservi toate tipurile de aeronave, fără restricţii şi va asigura un trafic de 21 nave/oră. Oho 🙂
De altfel, tot astăzi pe aerodromul AIC a început lucrările și compania din România, despre care menționam anterior, “Mithras Build”, ce va efectua lucrările de stabilizare a solului și aplicarea straturilor de bază, pe care ulterior va fi așternut betonul.
Apropo, că tot ziceam că e cea mai mare uzină, aflați că, uzina produce 200 m3 de beton pe oră, depășind de 3 ori capacitatea maximă de producere a uzinelor existente în RM.
Când mai am noutăți, revin. Toate bune 🙂